خبرنگاران فراخوان ششمین دوره جایزه فرشته منتشر شد

به گزارش درگ فایل، تهران - خبرنگاران - فراخوان ششمین دوره جایزه فرشته با موضوع قرنطینه در دو بخش داستان کوتاه و عکس منتشر شد.

خبرنگاران فراخوان ششمین دوره جایزه فرشته منتشر شد

ششمین دوره جایزه فرشته با هدف کشف و معرفی استعدادهای درخشان و ترویج فرهنگ کتابخوانی از یک سو و اشاعه و ترویج زبان فارسی از سوی دیگر برگزار می گردد و علاقه مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی، تا سی ویکم خرداد ماه 1399 فرصت دارند.

علاقه مندان برای شرکت در بخش داستان کوتاه باید آثار خود را درفرمت doc یا docxو حداکثر تعداد کلمات 3500 کلمه به دبیرخانه ارسال نمایند. همچنین داستانِ ارسالیِ شرکت نمایندگان در این رقابت نباید پیش از این در هیچ مسابقه ای شرکت نموده باشد. هر نویسنده هم تنها امکان ارسال یک اثر را به دبیرخانه جایزه فرشته دارد.

در بخش عکس نیز، عکس ها باید با ابعاد 300 DPI و فرمت آن jpg بوده و هر شرکت نماینده می تواند حداکثر 3 عکس به دبیرخانه ارسال کند. در این بخش عکس های ارسالی اگر در مسابقه یا جایزه دیگری حائز رتبه یا مقام شده باشند نیز می توانند در مسابقه شرکت نمایند.

علاقه مندان برای تکمیل فرم ثبت نام آنلاین و ارسال آثار خود می توانند به پایگاه اینترنتی جایزه فرشته به نشانی: https://jayezefereshteh.org مراجعه نمایند و توجه داشته باشند ارسال آثار به دبیرخانه جایزه فرشته به منزله واگذاری حقوق این آثار به شهرکتاب فرشته است.

جایزه منتخب هیأت داوران برای نفر اول در بخش عکس و داستان، تندیس جایزه فرشته، لوح تقدیر، بن خرید شهرکتاب و جایزه نقدی 3 میلیون تومانی است. علاوه بر این 10 نفر برگزیده هیأت داوران، لوح تقدیر به همراه بن خرید شهرکتاب دریافت می نمایند.

10 اثر برگزیده نهایی بخش عکس و ده نفر نخست بخش داستان در کتاب ششمین دوره به چاپ می رسد و نمایشگاه عکسی از برگزیدگان نهایی هیأت داوران پس از مراسم اختتامیه برگزار خواهدشد.

شهرکتاب فرشته پس از برگزاری 5 دوره جایزه فرشته، ششمین دوره این جایزه را با دو ماهه تأخیر برگزار می نماید و مراسم اختتامیه جایزه فرشته، مرداد ماه 1398 در تهران برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین دوره از جایزه مذکور، پژمان موسوی است و این دوره از جایزه فرشته نیز به صورت بین المللی برگزارمی گردد.

جایزه فرشته در یک نگاه

شهرکتاب فرشته با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و حمایت از نویسندگان و هنرمندان مستعد، مسابقه جایزه فرشته را در حوزه داستان کوتاه- در سال 1393 شروع کرد. دوره اول این جایزه با موضوع دهه 60 شروع شد.

در ادامه با توجه به استقبال مخاطبان و تصمیم شورای سیاست گذاری این جایزه در دو بخش داستان کوتاه و عکس برگزار گردید. که 10 نفر برگزیده بخش داستان آثارشان به شکل کتاب منتشر و در بخش عکس نیز نمایشگاه آن در محل گالری مجموعه و چند استان دیگر برپا می گردد.

این جایزه همه ساله در دی ماه فراخوان خود را منتشر می نماید و در خردادماه سال بعد مراسم اختتامیه آن همراه با بزرگداشت یک چهره فرهنگی- ادبی برگزار می گردد.

جایزه فرشته پس از یک دوره تجربه چهارساله، از سال جاری به صورت بین المللی برگزار خواهد شد، این جایزه در این دوره با توجه به حضور جوانان علاقه مند به حوزه های داستان نویسی و عکس، تصمیم بر آن دارد تا پنجمین دوره از این اتفاق هنری فرهنگی را با موضوع جاده و با هدف کشف و معرفی استعدادهای درخشان و ترویج فرهنگ کتابخوانی از یکسو و اشاعه و ترویج زبان فارسی از سوی دیگر برگزار کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 273

به "خبرنگاران فراخوان ششمین دوره جایزه فرشته منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراخوان ششمین دوره جایزه فرشته منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید