تور ارزان مالزی: در سفر به مالزی بازدید از گالری های هنری را از دست ندهید

به گزارش درگ فایل، گالری های هنری متعددی در مالزی وجود دارد که می تواند در برنامه سفر هر گردشگری گنجانده گردد؛ به خصوص که راهی عالی برای آشنایی با هنر این سرزمین محسوب می شوند.

تور ارزان مالزی: در سفر به مالزی بازدید از گالری های هنری را از دست ندهید

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

تاریخ پرفرازونشیب، فرهنگ و جغرافیای مالزی باعث شده است که این کشور، یک مقصد گردشگری بسیار متنوع با جاذبه های فراوان باشد که از آن جمله می توان به گالری های هنری اشاره نمود.

کشور مالزی توجه ویژه ای به هنرهای سنتی و مدرن دارد و از همین رو همواره شکل ها و سبک های تازه هنری در حال ظهور هستند. در این مقاله از خبرنگاران شما را به بعضی از برترین نقاط کشور می بریم تا با فرایند هنرهای گذشته و جاری در دو زمینه بصری و عملکردی آشنا شوید.

گالری ملی هنرهای تجسمی

گالری ملی هنرهای تجسمی (National Visual Arts Gallery) در مجاورت ایستانا بودایا (Istana Budaya) قرار گرفته است که اغلب میزبان اجراهای تئاتر است. با حضور در این گالری می توانید به تماشای هنرهای بصری خیره نماینده از هنرمندان محلی و خارجی بنشینید.

گالری ملی هنرهای تجسمی که از جاهای تماشای کوالالامپور به شمار می رود، آثار هنری دوره ها، فرهنگ ها و سبک های مختلف را در خود جای داده است که از سبک های متمایز کلانتان مالایی گرفته تا هنرهای مدرن در حال ظهور را شامل می گردد. این گالری، سازه ای شبیه به هرم دارد و فضای داخلی آن با الهام از موزه گوگنهایم طراحی شده است که محیطی آرام و الهام بخش را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید.

آگالری

آگالری (Awegallery)، یکی از برترین مکان ها برای مشاهده پروژه های بومی است که هر روز به شکل بازار وسایل دست دوم، نمایش ها و نمایشگاه های کوچک فعالیت می نماید. این فضای کوچک، محلی ایده آل برای پیداکردن استعدادهای هنری ناشناخته در حوزه هنرهای تجسمی و هنرهای مناسب برای کلکسیون به شمار میرود و اغلب به عنوان مکانی برای هنرمندان است تا مخاطبان عمومی خود را بشناسند و با سلیقه آن ها آشنا شوند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به برگزاری نمایشگاه تمایل دارید، امکان اجاره این سالن وجود دارد.

کافه چایناهاوس

کافه چایناهاوس (ChinaHouse) طولانی ترین کافه پنانگ به شمار می رود و شامل مجموعه ای از خانه های میراث فرهنگی نظیر گالری هنر، کافه، کتابخانه، فضای بازی و رستوران می گردد که در یک جا گرد هم آمده اند. در این محل، تفریح هایی از صبح تا عصر فراهم شده است و هنر را به شکل غذا، ادبیات، مبلمان، نمایش، نقاشی و حتی یک باغ کوچک و زیبا عرضه می نماید.

گالری خرید پابلیکا

گالری خرید پابلیکا (Publika Shopping Gallery) در مرز بین شهر سری هارتاماس و کوالالامپور قرار گرفته است و چیزی فراتر از یک مرکز خرید معمولی در این منطقه است. در اینجا فضاهایی برای برگزاری نمایشگاه ها فراهم شده است که از دیوارهای انعطاف پذیری که قابلیت سفارشی سازی دارند تا سایر نیازهای هنری را پوشش می دهند.

گالری پابلیکا یکی از بزرگ ترین گالری های از این دست به شمار میرود که همه نوع آثار معاصر در آن به چشم می خورد. علاوه بر این، یک گالری دائم موسوم به آرتمیس آرت (Artemis Art) نیز در این مکان وجود دارد که هدف اصلی آن، تشویق هنرمندان نوظهور در جنوب شرق آسیا است تا آثار خود را ارتقا دهند و نحوه نقد هنری را یاد بگیرند و به این ترتیب خود را به جایگاه یک هنرمند بین المللی برسانند.

خانه اورانگوتان

خانه اورانگوتان (Orangutan House) به لطف وجود نقاشی دیواری بسیار بزرگش از یک اورانگوتان، جاذبه ای متفاوت در میان مراکز خرید شهر ملاکا به شمار می رود. این گالری و استودیو به هنرمندی به نام چالز چام (Charles Cham) تعلق دارد که آثار هنری اش را به شکل نقاشی و چاپی به نمایش می گذارد و گردشگران می توانند در تور مالزی از آن ها تماشا نمایند.

در واقع اینجا برای نجات اورانگوتان ها کوشش می نماید که به علت کشاورزی بیش از حد روغن پالم، در معرض خطر انقراض هستند. علاقه این هنرمند به فرهنگ چینی منجر به خلق آثار زیبایی شده که یادآور سبک بومی های استرالیا است و همچنان منحصربه فرد و متمایز به نظر می رسد.

هنر در بهشت

هنر در بهشت (Art in Paradise)، موزه ای سه بعدی و تعاملی است که در آن بازدیدنمایندگان با حقه های نوری و پرسپکتیوهایی به شکل نقاشی های دیواری یا نمایش های شگفت انگیز روبرو می شوند. این گالری هنری در جزیره زیبای لنکاوی قرار گرفته است و بزرگ ترین موزه سه بعدی مالزی و دومین موزه از این دست در جهان محسوب می گردد. نمایشگاه های 100+ شامل صنایع دستی هنرمندان کره ای هستند که از توجه به جزییات و مهارت های خارق العاده این هنرمندان حکایت دارند.

آرت کیوب

آرت کیوب (Artcube) که به صحنه هنر محلی معاصر اختصاص دارد و بیشتر به جوان ترها توجه می نماید که تحت تأثیر هنرهای انتزاعی هستند و امیدوارند که صنعت خلاقیت مالزی را تقویت نمایند.

فضای بزرگ و خلاقانه این گالری باعث می گردد که بازدیدنمایندگان، آثار هنرمندان جوان و نوظهور را در رقابت با آثار بین المللی ببینند. علاوه بر این، هدف اصلی گالری مذکور تشویق جوان های بیشتر به سمت هنرمند شدن است. آرت کیوب برای مردم بومی است و از همین رو انتظار می رود که در کنار سبک های قدیمی، آثار هنری متفاوت و تازه نیز در معرض نمایش قرار بگیرد.

گالری انکس

گالری انکس (Annexe Gallery)، فضایی دموکراتیک برای انواع هنرها است و از اشکال مختلف هنر برای نمایش به مخاطب استقبال می نماید. این گالری که در بازار مرکزی پاسار سنی قرار گرفته است، تلاقی هنر قدیمی و تازهی را در مرکز صحنه هنری کوالالامپور نشان می دهد.

از آنجا که گالری انکس، محلی برای تجربه هنر است، انتظار می رود برنامه های مختلفی از نمایش فیلم گرفته تا اجراهای کوچک و نمایشگاه ها و بازار وسایل دست دوم را در بر بگیرد.

آرت فوردبل

آرت فوردبل (Artfordable) پا را یک قدم فراتر گذاشته است و به مردم یاد می دهد تا هنر را با زندگی خود تلفیق نمایند. در واقع این گالری، نقش موثر هنر در زندگی روزمره را به مردم نشان می دهد و به آن ها یاری می نماید تا هنر را به خانه های خود ببرند. همان طور که از نام این گالری تعیین است، بیشتر آثار هنری آن برای طبقه میانه، ارزان هستند. آثار هنری از نظر موضوع، تنوع بسیار زیادی دارند و به وسیله هنرمندان بومی خلق شده اند.

گالری پروتوتایپ

گالری پروتوتایپ (Prototype Gallery) که در استفاده از روش های چاپ سه بعدی و برش لیزری در فراوری هنرهای زیبا پیشگام بوده است، با آغوش باز از ابزارهای تازه هنری استقبال می نماید. این گالری بعلاوه مسئولیت پرورش بعضی از هنرهای گرافیتی (نقاشی دیواری) در سراسر کوالالامپور را نیز بر عهده دارد.

با اینکه دفتر این گالری کوچک است؛ اما مجموعه بزرگی از آثار هنری متفاوت و اقلام جالبی در این محل به چشم می خورد که با چاپگرهای سه بعدی فراوری شده اند و سپس با برش لیزری دقیق روی آن ها کار شده است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1433

به "تور ارزان مالزی: در سفر به مالزی بازدید از گالری های هنری را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: در سفر به مالزی بازدید از گالری های هنری را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید