خبرنگاران 7300 نفر در دشتیاری از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند

به گزارش درگ فایل، زاهدان- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام طرح آبرسانی به روستاهای دشتیاری تا اواسط سال آینده افزون بر هفت هزار و 300 نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

خبرنگاران 7300 نفر در دشتیاری از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند

علیرضا قاسمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: با هدف تامین آب آشامیدنی سالم، اجرای طرح آبرسانی برای هفت هزار و 300 نفر از روستاهای نوار ساحلی دشتیاری شامل روستاهای بریس، پسابندر، گواتر، شهرک گواتر، پشت و شم ها با اعتبار 371 میلیارد ریال در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای تحت پوشش از طریق سایت آب شیرین کن پسابندر تامین می شود اضافه کرد: با اجرای این پروژه و آبرسانی به مجتمع 25 روستایی دلگان ها شاخص بهره مندی این شهرستان از آب سالم 21 درصد ارتقا پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: این طرح شامل 136 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع بوده که 25 کیلومتر از محل آب شیرین کن تا روستای بریس بر عهده نیروی دریایی ارتش است.

وی گفت: در این طرح ساخت پنج مخزن بتنی زمینی و 2 مخزن هوایی به ترتیب با حجم هت هزار متر مکعب و 250 متر مکعب برنامه ریزی و سه باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت های متغیر پیش بینی شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه تمامی ترانشه های پروژه بریس سنگی است شرح داد: هم اینک از 43 کیلومتر عملیات لوله گذاری روستای مذکور، تا به امروز حدود 22 کیلومتر از ترانشه ها حفاری و 10 کیلومتر لوله گذاری انجام و با 22 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی گفت: اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع پسابندر، گواتر و پشت نیز در دست اجرا بوده و تا به امروز از 47 کیلومتر حجم عملیات کل 10 کیلومتر حفاری شده و پنج کیلومتر لوله گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در مورد اجرای خط انتقال و شبکه روستای (شم ها) نیز گفت: کل حجم عملیات پروژه 14 کیلومتر بوده که تا به امروز 9 کیلومتر حفاری و هشت کیلومتر لوله گذاری شده و این پروژه نیز با 38 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تامین آب روستاهای بریس و شم ها منوط به تکمیل خط انتقال این پروژه است که در تعهد وزارت دفاع واقع شده است.

قاسمی بیان نمود: در سال 98 مبلغ 230 میلیارد تومان و در سال 99 نیز 158 میلیارد تومان (94 میلیارد تومان صندوق و 64 میلیارد تومان بودجه عمومی) معادل 10 درصد بودجه کشور در بخش آب به این استان تعلق گرفته است.

وی شرح داد: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره مندی مردم روستایی سیستان وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به 73 درصد می رسد و هم اینک نیز شاخص بهره مندی آب در مناطق روستایی 68 درصد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 894

به "خبرنگاران 7300 نفر در دشتیاری از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 7300 نفر در دشتیاری از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید