ساعدی: آمریکا با قرار دادن ایران در لیست ناقضان حقوق ادیان به دنبال ایران هراسی است، هیچ کشور اجازه دخالت غیرقانونی در امور کشور دیگر را ندارد

به گزارش درگ فایل، یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اقدام وزارت خارجه آمریکا در قرار دادن نام ایران در فهرست کشور های ناقض حق آزادی ادیان بیش از آنکه اقدامی حقوقی باشد یک شوی تبلیغاتی در جهت ایران هراسی و ارائه یک چهره ضد حقوق بشری از ایران در دنیا به حساب می آید.

ساعدی: آمریکا با قرار دادن ایران در لیست ناقضان حقوق ادیان به دنبال ایران هراسی است، هیچ کشور اجازه دخالت غیرقانونی در امور کشور دیگر را ندارد

کیوان ساعدی کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد اقدام وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر بازگرداندن نام ایران به فهرست کشور های ناقص حق آزادی ادیان، گفت: در مورد آزادی ادیان در کشور همواره خود اقلیت های مذهبی به این نکته شهادت می دهند که ایران از جمله کشور هایی است که ادیان مختلف در کنار یکدیگر و به آسانی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: مسیحیان، کلیمیان، زرتشتیان و حتی صابئین مندایی که پیروان حضرت یحیی در خوزستان هستند به راحتی به زندگی خود ادامه می دهند و کسی مزاحم مناسک دینی آن ها نمی شود.

ساعدی شرح داد: این ادعا در حالی است که بار ها بزرگان دینی آن ها جمهوری اسلامی را به رعایت حقوق ادیان مختلف معرفی کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اساسا ادیان در کشور ما در احوال شخصیه تابع دین خود هستند، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال طلاق، ازدواج، ارث و حقوق فردی در هر دین تابع همان فقه دینی است و حتی دادگاه ها نیز طبق روال همان دین با افراد برخورد می کنند.

وی با تاکید براینکه این تعامل جمهوری اسلامی با ادیان مسئله جدیدی نیست و از گذشته وجود دارد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت یادآور شد: اساسا آمریکایی ها صلاحیت دخالت در امور داخلی سایر کشور ها را ندارند و این اقدام ناقض منشور ملل متحد به حساب می آید.

ساعدی با بیان اینکه نوع برخورد آمریکایی ها به ویژه جمهوری خواهان با کشور های مسلمان مصداق شاخص نقض آزادی ادیان است، خاطر نشان کرد: دولت ترامپ براساس عقیده افراد برای ورود آن ها به آمریکا محدودیت ایجاد می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان یک واحد سیاسی در دنیا اجازه ندارد نسبت به سایر واحد ها دخالت در امور داخلی شان داشته باشد، گفت: ما براساس قانون اساسی کشور خود بحث آزادی مذاهب از جمله مذاهب غیرشیعه را داریم و طبق ساز و کار های قانونی داخلی که از ابتدای انقلاب وضع شده هیچ کشور دیگری اجازه دخالت غیرقانونی در امور کشور را ندارد و هیچ توجیه قانونی در این خصوص وجود ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اقدام وزارت خارجه آمریکا در قرار دادن نام ایران در فهرست کشور های ناقض حق آزادی ادیان بیش از آنکه اقدامی حقوقی باشد یک شوی تبلیغاتی در جهت ایران هراسی و ارائه یک چهره ضد حقوق بشری از ایران در دنیا به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 56

به "ساعدی: آمریکا با قرار دادن ایران در لیست ناقضان حقوق ادیان به دنبال ایران هراسی است، هیچ کشور اجازه دخالت غیرقانونی در امور کشور دیگر را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعدی: آمریکا با قرار دادن ایران در لیست ناقضان حقوق ادیان به دنبال ایران هراسی است، هیچ کشور اجازه دخالت غیرقانونی در امور کشور دیگر را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید