طرز تهیه اسموتی شکلات

به گزارش درگ فایل، اسموتی شکلات یک نوشیدنی سرد مغذی است که برای صبحانه یا عصرانه مصرف می گردد و از شیرینی های طبیعی مثل شیره افرا، خرما و یا عسل تهیه می گردد.

طرز تهیه اسموتی شکلات

سرویس آشپزی - برای تهیه اسموتی شکلات محدودیتی به لحاظ انتخاب مواد تشکیل دهنده وجود ندارد. در صورت تمایل می توانید از شیره افرا، شربت آگاو، خرما و یا عسل به عنوان شیرین کننده طبیعی این نوشیدنی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که خرمای مورد استفاده در این نوشیدنی باید بدون پوسته باشد تا به بافت لطیف نوشیدنی خدشه ای وارد نگردد.

این نوشیدنی از غلظت مناسبی برخوردار می باشد. لذا، در صورت تمایل برای رقیق تر کردن آن، از میزان شیر بیشتری بهره ببرید. همچنین، اگر تمایل به غلظت بیشتر در این نوشیدنی دارید، میزان موز مصرفی را افزایش دهید. در ساختار این نوشیدنی از بهره برده ایم. شما همچنین می توانید خامه صبحانه را جایگزین آن کنید. و یا از شیر پر چرب استفاده نمایید. اضافه کردن کره بادام زمینی صرفا جهت غلیظ شدن و البته ارزش غذایی آن است.

شما همچنین می توانید برای بالا بردن ارزش غذایی این نوشیدنی به جای شیر ساده، از شیر بادام و نیز مقدار کمی جو پرک شده استفاده نمایید. با اضافه کردن 2 اسکوپ بستنی وانیلی و 2 اسکوپ بستنی شکلاتی به این نوشیدنی و حذف کردن تکه های یخ از دستور این نوشیدنی به راحتی می توانید از فراپه شکلاتی تهیه شده لذت ببرید. با استفاده از مواد لازم زیر شما 2 لیوان اسموتی شکلات خواهید داشت.

مواد لازم جهت تهیه اسموتی شکلات

موز

1 عدد

شیر بادام سرد

1 و 1/2 پیمانه

پودر کاکائو

2-3 قاشق غذا خوری

کره بادام زمینی

2 قاشق غذا خوری

تکه های یخ

2 عدد

عسل یا خرما

اختیاری

طرز تهیه اسموتی شکلات

  1. موز ها را به مدت 2 ساعت درون فریزر قرار دهید تا کاملا منجمد شوند.
  2. موز یخ زده، کره بادام زمینی، 2 تکه یخ، پودر کاکائو، جو پرک شده و شیر را درون مخلوط کن بریزید و به مدت 4 تا 5 دقیقه مخلوط کنید. در صورت تمایل 2 قاشق عسل یا خرما و یا از 1 قاشق غذا خوری شکر برای شیرین شدن نوشیدنی به آن اضافه نمایید. میزان استفاده از کاکائو بسته به ذائقه افراد متغیر می باشد.

تزیین اسموتی شکلات

برای این منظور می توان از سس شکلات آماده موجود در بازار استفاده نمود. به این ترتیب که، مقداری از سس شکلات را به جداره های جام و شیشه مورد نظر برای سرو نوشیدنی ریخته و آن را به مدت 30 دقیقه درون فریزر استراحت دهید. همچنین می توانید سس شکلات آماده را با مقدار کمی شکلات آب شده ترکیب نمایید تا غلظت بیشتری پیدا کند و به هنگام سرو نوشیدنی مدت زمان بیشتری به نوشیدنی زیبایی ببخشد. پس از ریختن نوشیدنی در ظرف تزیین شده با سس شکلات آن را با پودر کاکائو الک شده، کف خامه، دارچین، چیپس شکلات و یا تکه های موز تزیین نمایید.

نمونه هایی از تزیین اسموتی شکلات

منبع: setare.com
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 309

به "طرز تهیه اسموتی شکلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی شکلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید