بازسازی و بهسازی معابر محله تاریخی شاه ابوالقاسم یزد

به گزارش درگ فایل، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، محمدرضا فلاحتی روز شنبه 23 اسفندماه با اعلام این خبر گفت: محله شاه ابوالقاسم در بافت تاریخی یزد واقع شده که از جهت شمال به محله کوشک نو، از جنوب به محلات دروازه شاهی و چهارسوق، از شرق به محلات فهادان، بازار نو و وقت الساعت، و از غرب به محله لرد کیوان و خیابان سید گل سرخ محدود است.

بازسازی و بهسازی معابر محله تاریخی شاه ابوالقاسم یزد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او در ادامه عنوان نمود: مهم ترین اقدامات اجرایی در این پروژه شامل استحکام بخشی، بازسازی و اجرای شرفی دیوارها، ازاره چینی، بندکشی، اندود کاهگل معابر و بازسازی ناودانی ها است.

فلاحتی با اشاره به وجود بناهای شاخص و ویژه معماری در این محله نظیر مسجد و حسینیه شاه ابوالقاسم، بقعه شهاب الدین طراز، مسجد تشکری، مدرسه کمالیه (از بناهای شاخص ایلخانی)، آب انبار جنک (قدیمی ترین آب انبار کتیبه دار) و... اضافه کرد: محله شاه ابوالقاسم از گذشته تا به امروز از لحاظ مذهبی دارای اهمیت بوده که برگزاری مراسم نخل برداری در حسینیه شاه ابوالقاسم در روز عاشورای حسینی و مراسم عزاداری در چند خانه تاریخی این محله، گواه این مطلب است.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 985

به "بازسازی و بهسازی معابر محله تاریخی شاه ابوالقاسم یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و بهسازی معابر محله تاریخی شاه ابوالقاسم یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید