مشاغل جدید مزاحم تولید ، کرونا و تحریم باعث فرصت و نعمت شد

به گزارش درگ فایل، فرماندار تربت حیدریه گفت: مشاغل جدیدی مانند بورس، ساخت و ساز و خرید و فروش ملک مانع تولید شده اند.

مشاغل جدید مزاحم تولید ، کرونا و تحریم باعث فرصت و نعمت شد

به گزارش خبرنگار از ، رستمی فرماندار تربت حیدریه در جلسه کارگروه اشتغال تربت حیدریه گفت: تحریم نفت جدای از ایجاد مسائل اقتصادی برای کشور فرصت های مناسبی بوجود آورد و مارا از وابستگی 40ساله از صنعت نفت به سمت استفاده از منابع دیگر سوق داد.

او افزود: کشور ما جز 10 کشور برتر از نظر منابع خدادادی است که می توان با حمایت از مشخص های اقتصادی نقش آنان را در حوزه اقتصاد برجسته کرد.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: اعتبارات تخصیص شده به شهرستان نباید به مرکز استان برشود و مدیران بانک ها با تسهیل فرایند واگذاری اعتبارات خرد به افراد واجد شرایط باعث ایجاد اشتغال در سطح شهرستان افزایش شوند.

رستمی بیان نمود: شرایط کرونا باعث شد تربت حیدریه در جایگاه چهارم استان با اختصاص 70میلیارد تومان قرارگیرد که نیاز است فوراً کارگروه خاص و ویژه برای این شرایط تشکیل و فرایند تخصیص اعتبار به واحد های متضرر اجرایی شود.

او شرح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید کارگروه اشتغال، چالش ها و بحران های پیش رو را مدیریت کند تا شاهد لبریز شدن صبر مردم و اتفاقا مشابه آبان سال قبل نباشیم.

فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: بدلیل شرایط بد اقتصادی برای اقشار و اصناف آسیب پذیر نمیتوان از ادامه فعالیت آنان جلوگیری کرد چرا که دوباره با حجم زیادی از بیکاری، چک های برگشتی و تحت فشار قرار دریافت افراد جامعه خواهیم شد.

زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلش شورای اسلامی هم در این نشست گفت: مجلس شورای اسلامی بدنبال فیلتر فضای مجازی نیست.

او افزود: شفاف سازی در استخدام های ادارت باید انجام شود و باید در اینگونه استخدام ها ادارات کار نظارت ویژه انجام بدهند تا نیرو ها بنا به عدالت و شایستگی استخدام شوند.

نماینده مجلس ادامه داد: فرایند ارائه آمار های غیر تخصصی و غیر واقعی باید اصلاح شود و به سمت آمار های شفاف و واقعی حرکت کنیم، متاسفانه در کشور سنجش عملکرد دستگاه های ایراد اساسی دارد و بعبارتی آمار زده شده ایم.

زنگنه بیان نمود: قیمت زعفران در بورس آبان ماه به 13میلیون و 500هزار تومان رسیده است و در سپرده گواهی که قیمت بروز زعفران است از مرز 11میلیون و 500میلیون تومان عبور کرده است.

او شرح داد: دلیل اختلاف قیمت در بورس و بازار به دلیل وجود این است که زعفران بازار دارای کیفیت مناسب نیست، زیرا درحوزه نگهداری و جمع آوری دقت کافی نمی شود و قیمت پوشال آن با نگین متفاوت است.

نماینده مجلس تاکید کرد: تعاونی ها در کشور، استان و شهرستان مورد کم لطفی قرار گرفته است و در حد انتظار ظاهر نشده اند و باتوجه به پتانسیل زعفران و پسته باید تعاونی بخصوص زعفران کاران با حضور زعفران داران و زعفران کاران با تسهیل فرآیند ثبت نهایی انجام شود.

انتهای پیام // ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 508

به "مشاغل جدید مزاحم تولید ، کرونا و تحریم باعث فرصت و نعمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل جدید مزاحم تولید ، کرونا و تحریم باعث فرصت و نعمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید