نظارت بر ضربان قلب با پوست الکترونیکی هوشمند

به گزارش درگ فایل، محققان آمریکایی در مطالعه اخیرشان پوست الکترونیکی انعطاف پذیر و قابل بازیافتی را ایجاد کردند.

نظارت بر ضربان قلب با پوست الکترونیکی هوشمند

این پوست الکترونیکی سازگار با محیط زیست که قابلیت خود ترمیمی دارد می تواند بر ضربان قلب و تعداد گام های کاربر نطارت داشته باشد. محققان آمریکایی با قرار دادن سیم های فلزی مذاب بین دو لایه پلیمری انعطاف پذیر پیروز شدند این دستگاه کاملاً قابل بازیافت که مانند یک صفحه مدار قابل کشش عمل می نماید را توسعه دهند.

به گفته محققان این دستگاه شبه پوست همچنین می تواند در هر جای بدن قرار گیرد و برای اندازه گیری درجه حرارت بدن استفاده گردد. اگر می خواهید این پوست الکترونیکی را مانند ساعت بپوشید، می توانید آن را دور مچ خود قرار دهید. جیانلیانگ شیائو(Jianliang Xiao) مهندس مکانیک از دانشگاه کلرادو بولدر درباره کاربرد این دستگاه گفت: اگر می خواهید این پوست را مانند گردنبند بپوشید، می توانید آن را روی گردن خود قرار دهید.

به گفته محققان، ایده پشت ایجاد این دستگاه می تواند در آینده به توسعه پوست های قابل بازیافت و پیشرفته بیشتری بیانجامد که این موضوع می تواند به افراد اجازه دهد داده های بیومتریک را به راحتی مشاهده نمایند. محققان برای ساخت این پوست الکترونیکی از تکنیک چاپ روی صفحه استفاده کردند که این موضوع به آنها امکان می دهد شبکه ای از سیم های فلزی مذاب را بسازند که یک مدار را تشکیل می دهند.

محققان در گام بعد سپس سیم ها را بین دو ساختار نازک ساخته شده از پلی آمین(ماده ای خود ترمیم نماینده)، قرار دادند. محققان گفتند دستگاه حاصل کمی ضخیم تر از یک چسب زخم است و می تواند با استفاده از گرما روی پوست فرد قرار گیرد. کاربران می توانند دستگاه را در هر جهت بدون اینکه اختلالی در عملکرد آن ایجاد گردد بکشند. محققان گفتند که پوست الکترونیکی این قابلیت را دارد که در عرض 13 دقیقه خود را ترمیم کند.

یافته های این مطالعه در مجله Science Advances منتشر شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 725

به "نظارت بر ضربان قلب با پوست الکترونیکی هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر ضربان قلب با پوست الکترونیکی هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید