وزارت خارجه چین: دشمن آمریکا ویروس است نه چین

به گزارش درگ فایل، سخنگوی وزارت خارجه چین بیان کرد با توجه به همه گیری ویروس کرونا، چین نیز همچون کشورهای دیگر آسیب دیده و آمریکاییان باید متوجه باشند که دشمن آنها وویرس است نه چین.

وزارت خارجه چین: دشمن آمریکا ویروس است نه چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

گنگ شوانگ روز سه شنبه در کنفرانس خبری در پکن اضافه نمود: ویروس دشمن مشترک بشریت است و امکان دارد هر زمان در سراسر دنیا به وجود بیاید؛ چین نیز مثل کشورهای دیگر مورد حمله ویروس کرونا واقع شده و از آن آسیب دیده است، نه این که با ویروس همکاری نموده باشد یا به وسیله آن فقط آسیب رسانده باشد.

این مقام چینی تاکید نمود: در توجه به بحران عظیم بهداشت عمومی و تهدید بیماری های همه گیر، جامعه دنیای باید با همبستگی و هماهنگی به یکدیگر یاری نمایند نه این که یکدیگر را سرزنش یا حتی از یکدیگر درخواست غرامت نمایند چنین امری تا کنون در دنیا سابقه نداشته است.

او گفت: در سال 2009 آنفرانزای H1N1 در آمریکا در دامنه ای وسیع شیوع یافت چنانکه به 214 کشور و منطقه سرایت کرد و موجب مرگ حدود 200 هزار نفر شد اما آیا کسی از آمریکا غرامت خواست؟ در دهه 80 قرن 20 بیماری ایدز پیش از کشورهای دیگر در آمریکا به وجود آمد و در سراسر دنیا همه گیر شد و مردم بی شماری به خاطر آن رنج کشیدند، اما آیا کسی دنبال دریافت غرامت از آمریکا رفت؟ از سوی دیگر تلاطم اقتصادی آمریکا در سال 2008 موجب بحران اقتصادی در دنیا شد، اما آیا کسی از آمریکا خواست که عواقب آن را بر عهده بگیرد؟

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست باید با احترام به حقایق، علم و افکار عمومی دنیای به حمله، سرزنش و طرح نقدها بی پایه علیه چین انتها دهد و با تمرکز بر شرایط کشور خود به همکاری های بین المللی در مقابله با کروناویروس یاری کند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 397

به "وزارت خارجه چین: دشمن آمریکا ویروس است نه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه چین: دشمن آمریکا ویروس است نه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید