وزیر انرژی روسیه: توافق اوپک پلاس مانع از بروز فاجعه در صنعت نفت شد

به گزارش درگ فایل، وزیر انرژی روسیه معتقد است که توافق جدید در چارچوب اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت مانع از سقوط شوک برانگیز قیمت نفت در بازار جهانی و وقوع یک فاجعه برای این صنعت شده است.

وزیر انرژی روسیه: توافق اوپک پلاس مانع از بروز فاجعه در صنعت نفت شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اظهار داشت که توافق برای کاهش فراوری نفت باعث می گردد تا از سقوط شوک برانگیز قیمت نفت در بازار جهانی و وقوع یک فاجعه برای این صنعت جلوگیری گردد.

به گفته نوواک ، دو گزینه برای فرایند توسعه اوضاع توسط سایر کشورها مورد آنالیز نهاده شد، نخستین گزینه آن بود که کوشش های هماهنگی بین کشورها صورت نگیرد و بازار نفت با پایین آمدن قیمت و تقاضای، به شرایط ثبات برسد.

وزیر انرژی روسیه یادآور شد که این امر می توانست به سقوط شوک برانگیز قیمت و عواقب فاجعه بار برای صنعت نفت در بسیاری از کشورها منجر گردد. به گفته وی، در این حالت ، ذخایر نفت در 1.5 ماه به دلیل فراوری بیش از حد 15-20 میلیون بشکه در روز پر شده و این امر به سقوط قیمت منجر می گردد. و به همین دلیل راه دوم، یعنی کوشش هماهنگ برای تثبیت اوضاع انتخاب شد.

لکساندر نوواک همچنین اظهار داشت که تخصیص سهمیه برای کاهش فراوری نفت بین شرکت ها انعطاف پذیر خواهد بود ، اگرچه قبلاً هم همیشه متناسب بوده است. به گفته وی ، وزارت انرژی این هفته نشستی با روسای شرکت های نفتی روسیه برگزار می نماید و درباره تخصیص انعطاف پذیری سهمیه ها برای کاهش فراوری نفت مصاحبه خواهد شد. هر شرکت به طور مستقل برنامه های فراوریی خود را تنظیم می نماید تا بتواند سهمیه هایی که روسیه برعهده گرفته را سریعاً عملی کند.

وزیر با اشاره به اینکه شرایط توافق جدید اوپک پلاس برای کاهش فراوری شامل میعانات غیرنفتی نمی گردد، اضافه نمود که فراوری غیر میعانات در روسیه در ماه فوریه بالغ بر 10.035 میلیون بشکه در روز بوده است.

لازم به یادآوری است، روز گذشته (یکشنبه) معین شد که کشورهای اوپک پلاس در توافق نهایی به منظور کاهش فراوری نفت، با استخراج 9.7 میلیون بشکه در روز طی ماه های مه و ژوئن ، موافقت نموده اند.

طبق اعلام وزارت نفت ایران ، توافق نامه جدید شامل مشارکت هر 23 کشور شرکت نماینده در اوپک پلاس است. در مکزیک هم تأیید نموده اند که آنها در توافق اوپک پلاس شرکت می نمایند . این کشور در ماه مه و ژوئن فراوری نفت خود را به میزان 100 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 352

به "وزیر انرژی روسیه: توافق اوپک پلاس مانع از بروز فاجعه در صنعت نفت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انرژی روسیه: توافق اوپک پلاس مانع از بروز فاجعه در صنعت نفت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید