وزیر دارایی بریتیش کلمبیا از کسری بودجه 12.5 میلیارد دلاری سال جاری اطلاع داد

به گزارش درگ فایل، در حالیکه بریتیش کلمبیا سعی دارد با افت مالی ناگهانی و چشمگیر به وجود آمده به خاطر پاندمی کووید-19 مقابله کند، با عظیم ترین کسری بودجه تاریخ خود روبرو شده است.

وزیر دارایی بریتیش کلمبیا از کسری بودجه 12.5 میلیارد دلاری سال جاری اطلاع داد

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

کرول جیمز وزیر دارایی سه شنبه گفت تخمین زده می گردد استان سال جاری یک کسری بودجه 12.5 میلیارد دلاری داشته باشد و این در حالی است که پیش از پاندمی پیش بینی می شد استان 227 میلیون دلار مازاد بودجه داشته باشد.

این رقم خارق العاده عظیم ترین کسری بودجه سالانه در تاریخ بریتیش کلمبیاست. همچنین بیش از دو برابر عظیم تر از کسری بودجه استانی در دهه های هشتاد، نود و دو هزار میلادی و بیش از چهار برابرمیزان کسری بودجه شکل گرفته بعد از بحران اقتصادی سال 2008 به ازای سهمی از اقتصاد استان است.

کووید-19 از دو طریق عمده به بریتیش کلمبیا آسیب وارد کرد: یک ضربه 6.3 میلیارد دلاری به منبع سود استان که به خاطر بیکاری گسترده و بسته شدن کسب و کارها به وجود آمد و 6.3 میلیارد دلار کسری بودجه غیرمنتظره برای مراقبت از سلامت و برنامه های حمایت اجتماعی برای تسهیل فشار اجاره خانه و دستمزد.

علاوه بر این، تخمین زده می گردد که اقتصاد بریتیش کلمبیا، با اندازه گیری فراوری ناخالص داخلی، سال جاری با کاهشی 6.8 درصدی روبرو خواهد شد که عظیم ترین کاهش در یک نسل اخیر است. بیکاری 13 درصد و بیکاری جوانان 29 درصد است.

جیمز گفت: این می تواند بدترین رکود استان ما در تاریخ باشد.

لیبرال های اپوزیسیون سعی کردند این کسری بودجه را به عنوان یکی از عواقب دولت نئودموکرات به نمایش بگذارند.

اندرو ویلکینسون رهبر لیبرال ها گفت: همه ما می دانیم که به این شکل ادامه دادن دوام پذیر نیست. ما فقط چهار ماه در این شرایط قرار داشته ایم و از همین حالا می بینیم اوضاع خیلی وخیم است. شاهد هیچ برنامه ای برای بهبود اقتصادی نیستیم. به نظر می رسد حزب دموکرات نو فکر می نماید اوضاع مثل همواره است.

اما اقتصاددان های بسیاری گفته اند ارقام جیمز با ارقام پیش بینی خودشان جور در می آید و نمایانگر ایدئولوژی سیاسی نیست.

جاک فینالیسون معاون شورای کسب و کار بریتیش کلمبیا گفت: این کسری تقریبا کاملا به خاطر اثر کووید-19 و تدابیری است که استان برای حمایت از خانوارها اتخاذ نموده و به خاطر این نیست که دولت بدون احتیاط از سرمایه ها استفاده نموده باشد. معمولا اگر شاهد چنین کسری در بریتیش کلمبیا باشیم وحشت می کنیم اما در محیطی که امروز در آن زندگی می کنیم این کمابیش چیزی است که انتظارش را داشتیم.

فینالیسون گفت هیچ دولتی نمی توانست پیش بینی چنین توفان اقتصادی را بکند یا کاملا آماده آن باشد.

او گفت: برای بریتیش کلمبیا دو یا سه برنامه اقتصادی سالانه دیگر طول می کشد تا بتوان به طور معقول انتظار داشت که به شرایط متوازن بازگردد. تنها خبر خوب این است که داریم در عصری از وام گیری یا نرخ بهره بسیار پایین زندگی می کنیم.

جیمز سه شنبه گفت ارقام جدید یک سناریو هستند و با دقت کامل نمی توان پیش بینی کرد چون پاندمی که همواره در حال تغییر است اجازه پیش بینی بقیه سال اقتصادی را که اول آوریل شروع شد و 31 مارس 2021 به خاتمه می رسد، بدهد.

سود اقتصادیاتی بریتیش کلمبیا کاهشی 4.2 میلیارد دلاری داشته که این شامل یک کاهش یک میلیارد دلاری در سود اقتصادیات بر درآمد می گردد چون بیش از 235 هزار شغل از دست رفته است. همچنین 973 میلیون دلار اقتصادیات بر درآمد شرکت ها کم شده چون هزاران کسب و کار ورشکسته شده اند و 1.3 میلیارد دلار سود اقتصادیات بر فروش استانی از دست رفته چون مردم محدود به خانه کمتر خرج می نمایند.

با وجود این چشم انداز منفی، جیمز گفت نمی خواهد مخارج دولت را کم کند چون موج دوم کروناویروس ممکن است به زودی از راه برسد.

او گفت: برای بهبود اقتصادی خوب نخواهد بود که الان بخواهیم مخارج را کم کنیم و باعث بشویم چالش های جدیدی در اقتصادمان ایجاد بگردد.

الکس همینگوی اقتصاددان مرکز جایگزین های سیاست گذاری کانادا گفت بریتیش کلمبیا در حال حاضر می تواند کسری بودجه را تحمل کند و استان باید مخارج را برای یاری به مردم افزایش بدهد.

همینگوی گفت: اگر به اندازه کافی سرمایه گذاری نکنیم و اجازه بدهیم امور اقتصادی خانوار سقوط کند، شرایط رکود بدتر می گردد و آسیب طولانی مدت به اقتصادی از نظر ظرفیت های سرمایه انسانی و نیروی کار در استان تشدید می گردد. اگر می خواهیم تغییر ایجاد کنیم، باید در زمینه گسترش خدمات باشد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 602

به "وزیر دارایی بریتیش کلمبیا از کسری بودجه 12.5 میلیارد دلاری سال جاری اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی بریتیش کلمبیا از کسری بودجه 12.5 میلیارد دلاری سال جاری اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید