کمبود شدید گروه های خونی منفی

به گزارش درگ فایل، مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی اظهار داشت: احتیاج به گروه های خونی منفی بیشتر است، با توجه به شیوع کرونا و قرار دریافت در ماه مبارک رمضان، به مشارکت بیشتری از سوی مردم برای دریافت تمامی گروه های خونی احتیاج داریم.

کمبود شدید گروه های خونی منفی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، وحید مثمر، مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی در گفت وگو خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و فاصله گذاری اجتماعی در جامعه، همچنان به تمامی گروه های خونی احتیاج داریم.

وی گفت: سال جاری تعداد مراجعه برای اهدای خون نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، با توجه به این که مردم به دلیل فاصله گذاری اجتماعی از تردد غیرضروری در بیرون از خانه خودداری می نمایند، تعداد مراجعه نمایندگان برای اهدای خون نیز کاهش یافته و از مردم می خواهیم، اهدای خون را جزو کارهای ضروری خود قرار دهند.

مثمر گفت: اهدا نمایندگان خون می توانند برای پیشگیری از معطلی و تجمع به وسیله دریافت نوبت دهی اینترنتی با مراجعه به سایت nobatdehi. ibto. ir یا به صورت حضوری به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند، با مراجعه اهدا نمایندگان خون می توانیم احتیاج مراکز درمانی فعال در استان را در سریع ترین زمان تامین کنیم.

وی اضافه نمود: تمامی پروتکل های بهداشتی برای مراجعه نمایندگان اهدای خون به خوبی رعایت می گردد و اهدا نمایندگان خون از همان بدو ورود به پایگاه انتقال خون، تب سنجی شده و فاصله گذاری اجتماعی نیز در تمامی مراحل رعایت می گردد.

مثمر گفت: شهروندان با خیال راحت برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه نمایند، تمامی موارد بهداشتی در پایگاه های انتقال خون به خوبی رعایت می گردد.

وی اضافه نمود: دو مرکز و پایگاه اهدای خون در تبریز قرار گرفته است که یکی از پایگاه ها، پایگاه مسجد کبود و دیگری در منطقه آخونی تبریز واقع شده است، همچنین دو پایگاه انتقال خون نیز در شهرستان مراغه و میانه مستقر است.

مدیرکل انتقال خون استان اظهار کرد: سال جاری در شب های قدر، نزدیک به 1300 نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند، از این تعداد حدود 1000 نفر توانستند خون اهدا نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 435

به "کمبود شدید گروه های خونی منفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود شدید گروه های خونی منفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید