یافته های یک آنالیز: محرومیت از خواب ممکن است شما را خودخواه تر کند

به گزارش درگ فایل، یافته های یک آنالیز تازه نشان می دهد که هنگامی که از خواب باکیفیت محروم می شوید، ممکن است اشتیاق کمتری برای یاری به دیگران پیدا کنید.

یافته های یک آنالیز: محرومیت از خواب ممکن است شما را خودخواه تر کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی به وسیله سه تجربه متفاوت دریافتند که کمبود خواب ممکن است بر شیوه رفتار انسان ها با یکدیگر تاثیر بگذارد. این آنالیز که روز سه شنبه در ژورنال PLOS Biology منتشرشد، خودخواه تر شدن افراد به دلیل محرومیت از خواب را نشان داد که رفتار آنها را تغییر داد.

معمولا توصیه می گردد که افراد بزرگسال دست کم هفت ساعت در شب بخوابند تا بتوانند سبک زندگی سالم را حفظ نمایند. اما بیش از 30 درصد آمریکاییان می گویند که بسیار کمتر از این زمان توصیه شده می خوابند.

نخستین تجربه نشان داد که به در هنگام تغییرساعت تابستانی حتی از دست رفتن یک ساعت خواب اثر قابل توجهی بر رفتار شخص دارد. این پژوهشگران کشف کردند که اهداها به خیریه ها در استان های آمریکا یک هفته پس از تغییر ساعت تا 10 درصد افت می نماید. اما در استان هایی که تغییر ساعت انجام نداده بودند، چنین کاهشی مشاهده نشد.

در تجربه دوم، پژوهشگران فعالیت عصبی شرکت نمایندگانی را که هشت ساعت خوابیده بودند، تجزیه و تحلیل کرند و با فعالیت مغزی آنها پس یک دوره محرومیت از خواب مقایسه کردند. مناطقی از مغز که در هنگام محرومیت از خواب بیش از همه تحت تاثیر قرار گرفته بودند، بخش هایی بودند که با توانایی فرد در نشان دادن همدلی به دیگر انسان ها ارتباط داشتند.

بالاخره این دانشمندان در تجربه سوم کیفیت خواب بیش از 100 شرکت نماینده را برای سه تا چهار شب زیر نظر گرفتند. پژوهشگران در این آنالیز دریافتند که کیفت خواب در نهایت اهمیت بیشتری از کمیت خواب در مشخص خودخواهی فرد دارد. این شرکت نمایندگان پرسشنامه ای برای مشخص مدت و چگونگی خوابشان پر نموده بودند.

این دانشمندان می گوید یاری به دیگران یک ویژگی بنیادی و مهم گونه انسان است و این پژوهش نشان می دهد که کمبود خواب می تواند تاروپود جامعه انسانی را تخریب کند. به نظر می رشد شیوه رفتار ما به عنوان گونه ای اجتماعی به شدت مدت خوابمان بستگی دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1554

به "یافته های یک آنالیز: محرومیت از خواب ممکن است شما را خودخواه تر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های یک آنالیز: محرومیت از خواب ممکن است شما را خودخواه تر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید