اظهارات دیپلمات روس درباره تغییر مقر سازمان ملل ؛ آمریکا موافقت نمی کند

به گزارش درگ فایل، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت که آمریکا هرگز با جابجایی مقر سازمان ملل موافقت نخواهد کرد زیرا فرصت استفاده از امتیازات کشور میزبان و میزان قابل توجهی از درآمدش را از دست می دهد.

اظهارات دیپلمات روس درباره تغییر مقر سازمان ملل ؛ آمریکا موافقت نمی کند

به گزارش خبرنگاران، واسیلی نبنزیا سفیر و کننده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی اضافه نمود: اول، اینکه برای تغییر مکان سازمان ملل رضایت حداقل دو سوم کشورهای عضو نیاز است. به دلیل برخی شرایط، دستیابی به چنین حمایتی بسیار سخت است.

وی توضیح داد: علاوه بر این، آمریکایی ها هرگز با این امر موافقت نخواهند کرد، زیرا برای آمریکایی ها اعتبار و فرصت استفاده از امتیازات کشور میزبان سازمان ملل و همچنین درآمد بالایی دارد.

نبنزیا گفت که بر اساس محافظه کارانه ترین تخمین ها، نیویورک سالانه حدود 5 میلیارد دلار از حضور مقر سازمان ملل در آن و همچنین زندگی دیپلمات های 193 عضو سازمان ملل در این شهر، درآمد کسب می کند.

در پی تاخیر آمریکا در صدور ویزا برای سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دوره ریاست دوره ای مسکو در ماه گذشته میلادی بر شورای امنیت و نیز عدم صدور ویزا برای خبرنگاران روس همراه وی، پیوتر ایلیچوف، مدیر بخش سازمان های بین المللی در وزارت خارجه روسیه چهارم اردییهشت ماه گفت که مسکو ترجیح می دهد که مقر سازمان ملل به منطقه ها بی طرف تر مانند ژنو یا وین منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس وی توضیح داد: ما ترجیح می دهیم که مقر سازمان ملل به مکان بی طرف تر مانند ژنو یا وین منتقل شود، اما بسیاری از کشورهای عضو نمی خواهند نیویورک را ترک کنند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد بعنوان مثال کشورها در نیویورک دارای املاک هستند و تاسیس دو دفتر برای کشورها سخت است. این دلایل بیشتر ماهیت مالی و مالی دارند.

ایلیچوف ادامه داد: ما به انتقال مقر سازمان ملل فکر می کنیم زیرا انتقال آن به اروپا منجر به سفر کوتاه تر برای روسیه می شود و ثانیاً، اتریشی ها و سوئیسی ها حتی با وجود اقدامات کنونی آن ها، (در مقایسه با آمریکا) بی طرف تر هستند. اما ما حمایت اکثریت کشورهای عضو را بدست نیاورده ایم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1665

به "اظهارات دیپلمات روس درباره تغییر مقر سازمان ملل ؛ آمریکا موافقت نمی کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "اظهارات دیپلمات روس درباره تغییر مقر سازمان ملل ؛ آمریکا موافقت نمی کند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات دیپلمات روس درباره تغییر مقر سازمان ملل ؛ آمریکا موافقت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید