سهم تجهیزات پزشکی ایرانی در بازار درمانی کشور چقدر است؟

به گزارش درگ فایل، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اقدام جدید این اداره کل برای قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی فراوری داخلی را تشریح کرد و درباره میزان استفاده از تجهیزات پزشکی ایرانی در بازار درمانی کشور شرح داد.

سهم تجهیزات پزشکی ایرانی در بازار درمانی کشور چقدر است؟

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مهندس سیدحسین صفوی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه جدید اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برای قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی بر اساس کیفیت، گفت: قیمت گذاری تجهیزات بر اساس کیفیت، برای تجهیزات و ملزومات پزشکی فراوری داخل است. خوشبختانه از آنجایی که تعداد فراوریکنندگان مان در این حوزه افزایش یافته است، شاهد ایجاد یک شرایط رقابتی در بین فراوریکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی در داخل کشور هستیم.

تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی رتبه بندی می شوند

وی اضافه نمود: با این هدف که رقابت های موجود در میان فراوریکنندگان کالاهای پزشکی در کشور منجر به ارتقاء کیفیت این کالاها گردد، برنامه اداره کل تجهیزات پزشکی این است که محصولات پزشکی فراوری داخلی را بر اساس کیفیت رتبه بندی کند. باید توجه کرد که این رتبه بندی هم بر روی قیمت گذاری تاثیر مستقیمی دارد؛ چراکه هزینه ای که فراوریکننده برای فراوری محصول با کیفیت متحمل شده، بیشتر بوده است.

صفوی با بیان اینکه بنابراین قیمت تجهیزات پزشکی فراوری داخلی بر اساس کیفیت و رتبه ای که کالا به دست می آورد، تنظیم می گردد، اضافه نمود: این اقدام منجر به افزایش کیفیت در حوزه کالاهای پزشکی فراوری داخلی خواهد شد. به عنوان مثال در حوزه باند و گازهای فراوری داخل این طرح را اجرا کردیم و در نهایت شرکت هایی که در رتبه های پایین کیفی قرار داشتند، جهت ارتقاء کیفیت کوشش کردند و اصلاحاتی را در خطوط فراوریشان ایجاد کردند تا رتبه خودشان را راتقاء دهند.

وی تاکید نمود: این اقدام را با یاری انجمن ها و اتحادیه های فراوریکننده تجهیزات پزشکی و با دقت زیاد انجام خواهیم داد. این رتبه بندی به تدریج و به صورت گروه به گروه برای تجهیزات و ملزومات پزشکی انجام می گردد. در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی را گروه بندی نموده ایم و رتبه بندی های کیفی را به تدریج انجام می دهیم.

سهم تجهیزات پزشکی داخلی در بازار ایران

صفوی با اشاره به سهم کالاهای پزشکی فراوری داخلی در بازار کشور، گفت: از نظر تعدادی، کالاهای پزشکی فراوری داخل به میزان 70 درصد در کشور مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر ریالی هم 40 درصد سهم بازار کشور را کالاهای پزشکی فراوری داخلی به خود اختصاص می دهند که امیدواریم به تدریج بتوانیم این سهم را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 91

به "سهم تجهیزات پزشکی ایرانی در بازار درمانی کشور چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم تجهیزات پزشکی ایرانی در بازار درمانی کشور چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید