طرز تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه و سریع با عطر و طعم عالی

به گزارش درگ فایل، کدو حلوایی که اغلب افراد آن را با نام کدو تنبل نیز می شناسند، یک میوه سرشار از مواد مغذی است. تهیه سوپ کدو حلوایی یک راه بسیار مناسب برای بهره بردن از خواص کدو حلوایی است. با آغاز فصل سرما و شیوع بیماری هایی مانند سرماخوردگی، سوپ کدو حلوایی یکی از غذاهای خوش خوراک و سبکی است که می تواند در منوی غذایی بیماران قرار بگیرد. علاوه بر خواص فراوان و طعم خوشمزه، این سوپ عالی را می توانید در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید. در این مطلب می توانید طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با سریع ترین زمان پخت را یاد بگیرید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه و سریع با عطر و طعم عالی

مواد اولیه برای تهیه سوپ کدو حلوایی

  • کدو حلوایی 1.4 کیلوگرم
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز 1 عدد
  • سیر خرد شده 6 حبه
  • پودر دارچین 1.2 قاشق چای خوری
  • پودر جوز هندی 1.6 قاشق چای خوری
  • نمک 1.2 قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه 1.2 قاشق چای خوری
  • آب سبزیجات 3 تا 4 پیمانه

مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی

1. خرد کردن کدو حلوایی و سبزیجات

در ابتدای کار کدو حلوایی را شسته و آن را به چند تکه بزرگ تقسیم کنید. حالا تکه های بزرگ را با یک چاقو پوست گرفته و آن ها را به مکعب های ریزتری خرد کنید. پس از خرد کردن کدو، پیاز را نیز پوست گرفته و آن را نیز خرد کنید. حبه های سیر را پوست بگیرید و نگینی کنید. برای راحت تر پوست گرفتن سیر قسمت پهن چاقو را روی سیر قرار داده و به آن ضربه بزنید. حالا می توانید سیرها را به راحتی پوست گرفته و خرد کنید.

2. تفت دادن پیاز و سیر

قابلمه سوپ را روی حرارت قرار داده و روغن زیتون را درون آن بریزید. پس از داغ شدن روغن، پیازها را به آن اضافه نموده و تفت بدهید. برای اینکه سوپ شما در نهایت طعم خوب و کاراملی پیاز را داشته باشد، حدود 10 تا 15 دقیقه احتیاج است تا پیاز تفت خورده و رنگ آن کمی تغییر کند. پس از طلایی شدن پیازها، سیر خرد شده را به قابلمه اضافه نموده و آن را همراه پیاز تفت بدهید. از آنجایی که سیر حساس تر از پیاز است و ممکن است سریع بسوزد، آغاز به هم زدن مواد نموده و به مدت 2 دقیقه سیر را تفت بدهید. حرارت شعله را روی میانه یا میانه رو به کم قرار بدهید. سپس دارچین و جوز هندی را نیز به مواد اضافه نموده و تفت بدهید تا عطر آن ها آزاد گردد.

3. پخت کدو حلوایی

در این مرحله نوبت به پخت کدو حلوایی می رسد. کدو حلوایی را به قابلمه اضافه نموده و کمی تفت بدهید. پس از اضافه کردن کدو حلوایی، نمک و فلفل را به آن اضافه نموده و مخلوط کنید. شما می توانید بنا به ذائقه خودتان از ادویه های متنوعی استفاده کنید. برای مثال ادویه کاری و پودر چیلی از گزینه های پیش روی شما هستند. پس از اینکه ادویه ها را اضافه کردید و تفت دادید می توانید آب سبیزیجات را به آن اضافه نموده و اجازه بدهید تا بپزد. برای داشتن یک سوپ غلیظ می توانید از سه پیمانه آب سبزیجات استفاده کنید و در صورتی که بخواهید سوپ شما کمی رقیق تر باشد به آن چهار پیمانه آب اضافه کنید. حالا در قابلمه را بسته و برای 30 تا 40 دقیقه منتظر بمانید تا کدو حلوایی کاملا بپزد. در این فاصله هر از گاهی مواد را هم بزنید.

4. پوره کردن مواد

بعد از اینکه کدو حلوایی کاملا پخت و له شد، سوپ شما آماده است و شما می توانید در همین مرحله نیز آن را سرو کنید. اما اگر بخواهید سوپ شما بافت یکدست تری داشته باشید باید با یک مخلوط کن یا گوشت کوب برقی مواد درون قابلمه را پوره کنید. البته بهتر است قبل از ریختن مواد درون مخلوط کن، قدری منتظر بمانیم تا از حرارت آن ها کاسته گردد. پس از پوره شدن مواد، زمان آ ن رسیده تا طعم سوپ را امتحان کنید و چاشنی های آن را تنظیم کنید. اگر مواد پوره شده بیش از حد انتظار شما غلیظ بود می توانید به آن مقداری استاک یا شیر نارگیل نیز اضافه کنید.

5. سرو و تزیین سوپ کدو حلوایی

پس از پوره کردن و تنظیم طعم و غلظت مواد، سوپ شما آماده سرو است و می توانید آن را نوش جان کنید. در این مرحله سوپ را درون کاسه بکشید و روی آن را با کمی پودر فلفل سیاه، پودر دارچین و قدری برگ آویشن تازه تزیین کنید.

نکات مهم درباره پخت سوپ کدو حلوایی

در ادامه، نکات مهم در طرز تهیه سوپ کدو حلوایی آورده شده است.

  • اگر دوست داشته باشید که سوپ کدو حلوایی شما یک طعم نسبتا ترش داشته باشد می توانید به جای لیمو از دو عدد سیب استفاده کنید. سیب ها را خرد نموده و هنگام پخت کدو درون قابلمه بیندازید.
  • به جای آب سبزیجات برای پخت می توانید از استاک مرغ نیز استفاده کنید.
  • اگر دوست داشتید که سوپ کمی بافت نرم و خامه ای داشته باشد می توانید از خامه سنگین برای غلظت بیشتر و بافت کرمی استفاده کنید. اگر رژیم وگان دارید یا لبنیات مصرف نمی کنید می توانید شیر نارگیل استفاده کنید.
  • در صورتی که می خواهید در زمان صرفه جویی کنید می توانید کدو حلوایی را از قبل شسته، خرد نموده و فریز کنید.
  • تهیه سوپ کدو حلوایی طبق دستوری که خواندید، طعم سوپ شما را به طعم اصلی کدو حلوایی که تقریبا شیرین است نزدیک می نماید. اگر می خواهید که سوپ تند و تیزتری داشته باشید یا از ادویه های دیگری نیز استفاده کنید می توانید از پودر رزماری، مریم گلی و فلفل قرمز نیز استفاده کنید.
  • برای تاپینگ می توانید از خلاقیت خودتان بهره بگیرید. از خامه ترش و سبزیجات تازه گرفته تا انواع مغزها و حتی پنیر رنده شده می توانند گزینه های مناسبی برای تزیین باشند.
  • اگر مزه خامی کدو حلوایی در سوپ برایتان جذابیت چندانی ندارد، آن را قبل از پخت تفت بدهید.
  • اگر مواد را در مخلوط کن پوره می کنید مطمئن شوید که زیاد داغ نیستند و راهی برای خروج بخار وجود دارد.
  • هنگام تکه کردن کدو حلوایی سعی کنید تا آن ها را به مقدار های یکسان خرد کنید تا به یک مقدار مغزپخت شوند.

سوالات متداول درباره پخت کدو حلوایی

حالا که رسپی این سوپ کدو حلوایی آسان و سریع را یاد گرفتیم و نکات مهم آن را هم خواندیم، وقت آن است که به پرسش های پرتکرار درباره آن پاسخ بدهیم.

شرایط نگهداری از سوپ کدو حلوایی چگونه است؟

می توانید به جامانده سوپ را درون یک ظرف دربسته ریخته و تا یک هفته در یخچال نگهدارید. در صورتی که سوپ را فریز کنید می توانید تا شش ماه آن را در فریزر نگه دارید.

سوپ را پس از نگهداری در یخچال یا فریزر چطور باید گرم کرد؟

اگر سوپ را در فریزر قرار داده اید حتما ابتدا اجازه بدهید تا یخ آن ذوب گردد و سپس آن را روی حرارت قرار دهید. اگر از مایکروفر استفاده نمی کنید، شعله گاز را روی میانه قرار داده و کمی آب سبزیجات به سوپ اضافه کنید تا به خوبی گرم گردد و بیش از مقدار غلیظ نگردد.

آیا برای پخت سوپ می توانم کدو حلوایی را با پوست آن بپزم؟

پوست کدو حلوایی بسیار ضخیم است و به همین علت این کار را به شما توصیه نمی کنیم. اگر دوست دارید بافت سوپ شما نرم و یکدست باشد حتما کدو را قبل از پخت پوست بگیرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1725

به "طرز تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه و سریع با عطر و طعم عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه و سریع با عطر و طعم عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید