عوارض جدی دیر به دیر عوض کردن لباس زیر

به گزارش درگ فایل، تعویض لباس زیر یکی از نکات بهداشتی روزانه بسیار ضروریست که اگر رعایت نگردد و لباس زیر دیر به دیر عوض گردد دچار بیماری ها و مسائل جدی می شوید.

عوارض جدی دیر به دیر عوض کردن لباس زیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک، پوشیدن لباس زیر تمیز به صورت روزانه، یکی از اولین قانون های رعایت بهداشت است که باید آن را به بچه ها هم یاد بدهیم. دقیقاً مانند مسواک زدن قبل از خواب و دست نزدن به اجسام کثیف.

بنابراین به همین منظور مطالعاتی هم اجرا شده است که عوارض دیر تعویض کردن لباس زیر را نشان می دهد. 45 درصد از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفتند، اظهار کردند که هر روز لباس زیر خود را عوض نمی نمایند که 13 درصد آن ها نیز بیش از یک هفته یا حتی بیشتر لباس زیر خود را عوض نمی کردند.

عوارض دیر عوض کردن لباس زیر

چنانچه در بخش بهداشت و سلامت میخوانید لباس زیر کثیف یا استفاده شده حاوی باکتری، مخمر و قارچ است. همچنین ممکن است اثراتی از مدفوع روی آن به جا مانده باشد. بوی نامطبوع حاصل از محیط دستشویی نیز در طول زمان روی لباس زیر می نشیند و اگر طولانی گردد، مشام به این بو عادت می نماید و دیگر آن را احساس نخواهند کرد.

جوش های قرمز رنگ یکی دیگر از عوارض دیر عوض کردن لباس زیر هستند زیرا لباس زیر عرق، آلودگی و باکتری ها را در خود به دام می اندازد و به پوست می چسبد و در نتیجه عرق یا چربی مدت زمان طولانی روی پوست می نشیند و عاملی برای ایجاد بوی بد، بسته شدن منافذ پوست و آکنه یا جوش های قرمز می گردد.

همچنین خطر حساسیت های تناسلی و عفونت ها در چنین شرایطی افزایش پیدا می نماید. قطعاً دیر عوض کردن لباس زیر شما را نمی کُشد اما هر چقدر دیر تر این کار را انجام دهید، خطرات و عوارض آن افزایش پیدا خواهد نمود.

چند وقت یک بار لباس زیر را تعویض کنیم؟

عموماً پیشنهاد می گردد که لباس زیر را روزانه عوض کنید تا از ایجاد آلودگی، عرق، باکتری و چربی جلوگیری گردد. هر چه سریع تر این کار را انجام دهید، برایتان بهتر است.

حتماً بعد از انجام هر گونه فعالیت بدنی و ورزش که باعث ایجاد عرق می گردد، لباس زیر خود را عوض کنید.

همچنین اگر لکه ای از ادرار، خون، ترشح یا مدفوع روی لباستان ریخته، حتما در اسرع وقت آن را تعویض کنید زیرا همه این لکه ها و آلودگی ها به سرعت به عفونت و زخم تبدیل می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 794

به "عوارض جدی دیر به دیر عوض کردن لباس زیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض جدی دیر به دیر عوض کردن لباس زیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید