تغذیه مناسب برای مقابله با کرونا

به گزارش درگ فایل، استرس و فشار های جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می نماید. همچنین خواب کافی را در پیشگیری از بیماری بسیار مؤثر است و توصیه می گردد شب ها زود بخوابید.

تغذیه مناسب برای مقابله با کرونا

حمیدرضا طغیانی، رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با جدی شمردن توصیه های تغذیه ای برای سالمندان، بچه ها، زنان باردار و افراد مصرف کننده کورتون یا افراد مبتلا به سرطان گفت: بهتر است در این روز ها مصرف کدو حلوایی را در رژیم روزانه خود قرار دهید و همچنین مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید.

مصرف غذا های سرخ کردنی را به حداقل برسانید و روزانه حتما یک عدد تخم مرغ یا دو عدد سفیده آن را مصرف کنید، البته به صورت آب پز و سفت شده باشد و از مصرف تخم مرغ نیم پز خودداری کنید. ادویه جاتی نظیر زردچوبه و زعفران را در این روز ها بیشتر استفاده گردد.

وی درباره مصرف گوشت های تولید شده گفت: از مصرف انواع موادغذایی کنسروی خودداری کنید و سوسیس و کالباس را از برنامه غذایی حذف کنید. همچنین به صورت روزانه از خوراک عدسی، دال عدس یا لوبیا بهره ببرید، چراکه مصرف پروتئین در این روز ها بسیار اهمیت دارد. مصرف گز، سوهان، نقل، نبات و شیرینی جات نیز باید حذف شوند.

طغیانی با بیان اینکه مصرف انواع مغز های گیاهی به ویژه گردوی داخل پوسته چوبی و بادام سنگی بهترین ها گزینه ها هستند که باید روزانه مصرف گردد، ادامه داد: مصرف روزانه یک عدد پیاز خام بنفش و پیازچه توصیه می گردد. مصرف خانواده کلم را از قلم نیاندازید و همچنین شلغم، ترب، تربچه و لبوی پخته باید به صورت روزانه استفاده گردد.

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با اشاره به اینکه روزانه حداقل یک عدد پرتقال، یا دوعدد نارنگی و یا لیموترش تازه مصرف کنید، اضافه کرد: به را روزانه مصرف کنید، همچنین انار قرمز و رب انار خانگی هم می تواند مفید باشد.

طغیانی با بیان اینکه بهتر است در این روز ها مصرف شکلات تلخ فراموش نگردد، گفت: ویتامین D. خون خود را چک کنید و اگر کمبود این ویتامین را دارید، باید درمان گردد. در این دوره زمانی هر روز یک ویتامین D. با دز هزار و یک ویتامین E. هفته ای سه روز با دز چهار صد میل کنید. آهن خون خود را چک کنید، چرا که کم خونی سبب ضعف سیستم ایمنی می گردد.

وی با بیان اینکه افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند، اضافه کرد: استرس و فشار های جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می نماید. همچنین خواب کافی را در پیشگیری از بیماری بسیار مؤثر است و توصیه می گردد شب ها زود بخوابید.

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی در خصوص ظروف غذا، خوب پخته شدن غذا و خوب گرم کردن مجدد غذای سرد شده، ادامه داد: سوپ های خانگی پر از سبزیجات تازه و آبمیوه تازه فراموش نگردد و از فرآورده های پروبیوتیکی یا مکمل آن بهره ببرید و از بین انواع روغن، از روغن زیتون بهره ببرید، همچنین از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود بهره ببرید.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 223

به "تغذیه مناسب برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه مناسب برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید